Tisztelt Szülő!
Az általános iskolák minden végzős tanuló szülőjének/törvényes képviselőjének lehetősége nyílik
2019. június 01. napjától, hogy gyermekeik adatait előzetesen beküldjék online módon az
intézménybe. Az online beküldésre 2019. június 18-án 24 óráig van lehetőség.
A SZÜLŐ TEENDŐI:
Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
a) A szülő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületre.
Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.
b) A szülő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozásával belép a BKI (Beiratkozás középfokú intézménybe) felületre. Itt kitölti a gyermek személyes adatait, lakcím adatait, a törvényes képviselők adatait, illetve a beiratkozáshoz szükséges adatokat.
Mindkét esetben a szülő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke
felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve
név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA
rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.
Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a beküldött adatokat, és
legenerálja a nyomtatványokat. Amennyiben a szülő aláírva szeretné a
beiratkozáskor magával vinni a dokumentumokat, akkor kinyomtathatja és
aláírhatja azokat. De a szülőnek nem kötelező ezeket kinyomtatni, mert az iskola
erről gondoskodni fog, viszont ebben az esetben a beiratkozáskor kell az iskolában
aláírnia a dokumentumokat.
Amennyiben nem találja meg a tanulót a szülő által megadott adatok alapján a
rendszer, akkor üzenetet küld az adatok pontosítására, illetve, hogy a szülő vegye
fel a kapcsolatot azzal az intézménnyel, ahová a gyermeke felvételt nyert.